dijous, 14 de maig del 2020

207- En Serrallonga

https://soundcloud.com/isabel-iborra/207-en-Serrallonga


CANÇÓ D’EN SERRALLONGA

 

 

Jan Sala i Viladrau, era el nom que jo tenia

Per sobrenom “ Serrallonga” i a Querós era on vivia.

 

Tenia tres heretats, que em descansaven la vida

i em servien dos criats, cor què vols cor què desitges.

 

Un dilluns estant-ne a Vic, en fou la desgràcia mia

per què vareig barallar, amb un donzell de la Vila.

 

Paraules porten raons, i les raons no s’ amiden

i allà al trinquet de pilota, jo li vaig llevar la vida.

 

N’ era fill de noble gent, de gent principal i rica

i em varen fer agafar, pels del rei i la justícia.

 

Veient-me avorrit de tots, perseguit de nit i dia

amb en Roca vaig anar, per entrar en sa quadrilla.

 

Disset anys vaig estar amb ell, prosseguint la mala vida

jo prou veia els seus profits, però ell a mi no me'ls mira.

 

Així em vaig determinar, de fer-me’n cap de quadrilla.

Vaig posar-me a buscar mossos,: setanta tots en un dia.

 

Vàrem ser setanta tres, amb un amic que tenia

I la meva enamorada, que venir amb mi volia.
 
 
(i una altre)
 
 
 
 
Joan Sala i Viladrau
n’ és el nom que jo tenia.
Per sobrenom Serrallonga:
Soc casat amb la pubilla.
 
Tenint dugues heretats,
molt descansats vivíem.
Un any pel terç d’ la Ausó
La fortuna va ser mia:
 
Vam tenir quatre raons
amb un jove de la Vila.
De raons a més raons
de raons venen renyines.
 
Com que vaig perdre’n el cap
I n’ hi vaig treure la vida.
En donar-ne compte al rei
comencen a perseguir-me.
 
Veient-me avorrit del mon
m’ en dono a la mala vida.
Vaig anar amb Roca guineu
si m’ en vol per companyia.
 
Jo li mirava els profits
però ell a mi no me'ls mira.
Per això vaig decidir
de fer-me cap de quadrilla.
 
M’ en poso a reclutar gent:
cinquanta, tots en un dia
en férem cinquanta-dos
jo hi un jove que teníem.
 
A Valencia vam anar
a un hostal que jo sabia.
I seguint tots els racons,
trobàrem nou-centes lliures.
 
- Hem diríeu la mestressa
el gasto lo que valdria?
El gasto en val deu rals:
Tota una rodona lliura.
 
- Poseu-los al llibre de perduts
junt amb les nou-centes lliures.
Que jo soc en Serrallonga
aquell a qui tan mal desitges.
 
 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada