diumenge, 10 de maig del 2020

191 -LA VORETA DEL MAR


https://soundcloud.com/isabel-iborra/191-la-voreta-del-mar


A la voreta del mar

hi ha una donzella

que  brodava un mocador

que es per la reina.

Quan està mig brodar

li manca seda:

veu venir un galiot

tot vora terra.
tot vora terra.
 
Mariner bon mariner:

Que en porteu seda?

De quin color la voleu:

Blanca o vermella.
Blanca o vermella
 

Vermelleta la vull jo

que es millor seda

vermelleta la vull jo

que es per la reina.
Que es per la reina.

 

Pugeu a dalt de la nau,

Triareu d’ ella.

Mentre va mercadejant

la nau pren vela.
la nau pren vela.

 

Mariner es posa a cantar                        

cançons novelles

i amb lo cant del mariner

se es adormideta.
Se es adormideta.

 

Quan la donzella es despertar

ja no veu terra,

la nau es en alta mar
i ha tota vela,
hi ha tota vela.
 
 
Mariner bon mariner:
Torneu-me a terra
que les aigües de la mar
me’n donen pena.
me’n donen pena.
 
Això si que no ho faré
que heu de ser meva.
Fa set anys que vaig pel mar
per vos donzella.
per vos donzella.
 
De tres germanes que sou
sou la mes bella.
L’ una porta vestits d’ or
l’altre de seda.
l’altre de seda.
 
Una es casada amb un duc
l’ altre es princesa
i jo pobreta de mi
 soc marinera.
soc marinera.
 
No sou marinera no,
que sereu reina
que soc rei de Portugal
de mar i terra.
de mar i terra.
 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada