divendres, 24 d’abril del 2020

146 - Les muntanyes del Puig-mal



https://soundcloud.com/isabel-iborra/les-montanyes-del-Puigmal


LES MUNTANYES DEL PUIGMAL

 

 

Les muntanyes del Puigmal

son fresques i regalades

sobretot a l’ estiu

allà sota les blades.

 

Més d’un any i vaig anar

per veure l’ enamorada

n’és una noia que hi ha

que en guardava la ramada.

 

N’és bonica com el sol,

més fresca que la rosada

i té uns ulls fascinadors

que m’enverinen les entranyes.

 

Un dia jo l’encontrí,

l’encontrí a punta d’alba

al torrent de St. Martí,

l’encontrí que ensabonava.

 

Ja li dono el Deu-vos-guard

paraula no m’ha tornada

ja li torno a donar

i ella encara més callava.

 
Ja sé que no em puc casar

amb la que en a mi m’agrada.

Quan sortia de la missa

jo sortia i ella entrava.

 
Jo no sé amb que comparar-la:

si amb el sol o la rosada.

L’ a compararé amb el vent

que cada hora fa mudança.

 
Al dematí ben seré.

A les onze marinada.

Al migdia vent de dalt

i al tarda tramuntana.

i a la tarda tramuntana.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada