dimecres, 8 d’abril del 2020

115- Trenta nou llançades

https://soundcloud.com/isabel-iborra/115-trenta-nou-llançades


Apresa de la Roser Montferrer

 

Trenta nou llançades


Un dia estando en la mesa

un dia estando en la mesa,

amb un mirai que em miraiaba

amb un mirai que em miraiaba.

 

Ja veic venir el meu fill

ja veic venir el meu fill

que tornava de batalla.

Que tornava de batalla.

 

Jo que ja li dic fill meu

jo que ja li dic fill meu

quin mal color tens a la cara

quin mal color tens a la cara.

 

I si jo tinc mal color

i si jo tinc mal color

vos m’en heu estat la causa

vos m’en heu estat la causa.

 

No us guéssiu tornat casar

no us guéssiu tornat casar

no hauria anat a batalla

no hauria anat a batalla.

 

A la batalla del rei

a la batalla del rei

ni van molts no en tornen gaires

ni van molts no en tornen gaires.

 

Tan sols tornen els hereus

tan sols tornen els hereus

els hereus de bones cases

els hereus de bones cases.

 

Jo hi anat i n’he tornat

jo hi anat i n’he tornat

pro no en puc contar alabances

pro no en puc contar alabances




 
Entre jo i el meu cavall
entre jo i el meu cavall
portem trenta nou llençades
portem trenta nou llençades.
 
El cavall porta les nou
el cavall porta les nou
trist de mi porto les altres
trist de mi porto les altres,
 
Moriré a la mitja nit
moriré a la mitja nit
el cavall a punta d’ alba
el cavall a punta d’ alba.
 
Ai mare quan sigui mort
ai mare quan sigui mort
feu que toquin les campanes
feu que toquin les campanes.
 
El cavall el colgareu
el cavall el colgareu
a la plaça de les armes
a la plaça de les armes.
 
Quan colgueu el meu cavall
quan colgueu el meu cavall
colgueu-hi la meva llança
colgueu-hi la meva llança.
 
La gent os preguntarà
la gent os preguntarà:
de qui són aquestes armes?
de qui són aquestes armes?
 
 
I vos els en respondreu
 i vos els en respondreu:
del meu fill mort en batalla
del meu fill mort en batalla.
 
 




 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada