dimecres, 8 de gener del 2020

62-Cançò del festejar


 

CANÇÓ DEL FESTEJAR



Cançó que vaig aprendre de  la padrina de La Cirera.
La Carme Mussoll, besàvia de les meves filles.

 
https://soundcloud.com/isabel-iborra/canco-de-festejar


Una bona setmana
me’n poso a festejar,
al cap de quinze dies
joies me’n varen dar.
 
Al cap dels altres quinze,
ja les hi vaig tornar:
aquí et torno les joies:
jo ja et diré per què.

 Aquí et torno les joies:
jo ja et diré per què,
m’han dit que eres repropi,
que amb tu ningú hi vol ré.

 Propi o no repropi
ai noia que hi faràs:
me n’has donat paraula,
no me la trencaràs.

 Abans em faré monja
que amb tu no em casaré.
Abans no et facis monja,
noia  pensa-t’hi bé.

 La vida de les monges
ja te la explicaré:
n’hauràs de estar tancada
et faran penar i morir

Abans em faré monja
monja d’un convent Sant
si tu te’n feies monja,
jo me’n faria frare per anar-te confessant.

 Abans me’n faré rosa
rosa d’un roser blanc.
Si tu te’n feies rosa,
jo me’n faria l’abella per anar-te picant.


Si tu te’n fas abella
per anar-me picant
jo me’n faré la lluna
la lluna del cel blau


 







 
 


CANÇÓ DE FESTEJAR
 
 
Una bona setmana
me’n poso a festejar,
al cap de quinze dies
joies me’n varen dar.


 
 

 

 
 
 
 
 
Al cap dels altres quinze,
ja les hi vaig tornar:
aquí et torno les joies:
jo ja et diré per què.
 
Aquí et torno les joies:
jo ja et diré per què,
m’han dit que eres repropi,
que amb tu ningú hi vol ré.
 
Propi o no repropi
ai noia que hi faràs:
me n’has donat paraula,
no me la trencaràs.
 
Abans em faré monja
que amb tu no em casaré.
Abans no et facis monja,
noia  pensa-t’hi bé.
 
La vida de les monges
ja te la explicaré:
n’hauràs de estar tancada
et faran penar i morir
 
Abans em faré monja
monja d’un convent Sant
si tu te’n feies monja,
jo me’n faria frare per anar-te confessant.
 
Abans me’n faré rosa
rosa d’un roser blanc.
Si tu te’n feies rosa,
jo me’n faria l’abella per anar-te picant.
 
Si tu te’n fas abella
per anar-me picant
jo me’n faré la lluna
la lluna del cel blau.
 
 
 
 




 

.

 

 
 

 
 
 
Si tu te’n fas la lluna
la lluna del cel blau.
jo me’n faré núvol
per anar-te tapant.
 
Si tu te’n fas el núvol
per anar-me tapant
jo me’n faré la llebre
la llebre d’un camp gran.
 
Si tu te’n fas la llebre
la llebre d’un camp gran
jo me’n faré caçador
per anar-te caçant.
 
Si  te’n fas caçador
per anar-me caçant
val més que Déu ens casi,
no haurem de patir tant
 
val més que Déu ens casi,
no haurem de patir tant.
 
 





 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada