dimecres, 15 de gener del 2020

67- L Hereu Riera





Cançó de tradició oral, recollida a Alpens

https://soundcloud.com/isabel-iborra/l-hereu-riera



L' Hereu Riera


A LA RIERETA UN SARAU N’HI HA


A la Riereta un sarau n‘ hi ha

QUE L’ HEREU RIERA HI HA D’ ANAR A BALLAR

Que l’hereu Riera hi ha d’ anar a ballar.

 

LA PRIMERA DANSA L’ AIMADA NO HI VA

La primera dansa l’ aimada no hi va

LA SEGONA DANSA S’ EN POSA A BALLAR

La segona dansa s’ en posa a ballar.

 

AI HEREU RIERA NO EN BALLIS TANT

Ai hereu riera no en ballis tant

QUE LA TEVA AIMADA L’ HAN DE COMBREGAR

Que la teva aimada l’ han de combregar

 

AGAFA EL BARRET I EL BASTÓ A LA MÀ

Agafa el barret i el bastó a la mà

DISPENSI SRA. QUE M’ EN TINC D’ ANAR

Dispensi Sra. Que m’ en tinc d’ anar

 

-I AL CAP DE LA VILA VEU UN COMBREGAR

I al cap de la vila veu un combregar

S’ AGENOLLA EN TERRA I EL DEIXA PASSAR

S’ agenolla en terra i el deixa passar.

 

QUAN ARRIVA AL QUARTO PLE DE GENT ESTÀ

Quan arriba al quarto ple de gent està

S’ AGENOLLA EN TERRA HI ES POSA A PLORAR

S’ agenolla en terra hi es posa a plorar

 

AI HEREU RIERA NO EN PLORIS TANT

Ai hereu Riera no en ploris tant

TINC DUGUES GERMANES, T’ HI POTS BEN CASAR

Tinc dues germanes, t’ hi pots ben casar.

 

NO ESTIC DE GERMANES NI GERMANS TAMPOC

No estic de germanes ni germans tampoc

JO VULL LA CECÍLIA, QUE ÉS EL MEU AMOR

Jo vull la Cecília, que és el meu amor.

 

MIG VIVA I MIG MORTA, S’ EN VA ANAR A CASAR

Mig viva i mig morta se’n va anar a casar,

I AMB EL DIR SI PARE, MORTA  EN VA QUEDAR

I amb el dir si pare, morta en va quedar...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada