diumenge, 22 de març del 2020

89- Sant Isidre llaurardor

https://soundcloud.com/isabel-iborra/38-sant-Isidre

Cantada per la mare Pepeta Plans i jo: Isabel Iborra
Diu que la cantava un captaire que antigament passava per Alpens.


St. Isidro llaurador

era fill de Madrid

no té pare ni mare

i els padrins l’ han avorrit.

 

St. Isidro s’ en va a missa

amb molta devoció

quan en fou tornat de missa

troba el amo molt felló.

 

De que esteu felló el bon amo?

de què n’ esteu tan felló?

de què vagi tan a missa

o perquè faig oració?

 

Encara que vagi a missa

jornada no he perdut, no.

Un àngel del cel davalla

que llaura quan no hi sóc jo.

 

L’ amo diu a la mestressa:

El despatxarem o no?

La mestressa diu a l’ amo:

Per St. Home el tinc jo.

 

Ja s’ en va a la trebaiada

a portar-li l’ esmorzar

de tan lluny com la va veure,

mestressa li va cridar:

 

n’ esteu cansada mestressa?

N’ esteu cansadeta o no

cansadeta no ho estic

més aigua veuria jo.

 

St. Isidro s’ agenolla

se’n posa a fer oració

i amb la punta de la rella

fa sortir un regueró.

 Beveu, beveu la mestressa
 
aquesta aigua és de gran valor:

cura de febres tercianes

 de mal de pedra i dolor.


St. Isidro, st. Isidro  

  St. Isidro llaurador...           



 


Quadre de text:

 

 
  
 

  
 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada